Dieta south beach? Co to takiego?

Bez nazwyDieta South Beach, znana także pod nazwą diety plaż południowych, nie jest właściwie dietą w znaczeniu jakie zwykło się powszechnie przypisywać temu słowu.

To raczej system żywieniowy mający pomóc najpierw w utracie zbędnej nadwagi, a później w utrzymaniu osiągniętych rezultatów, bez możliwości wystąpienia efektu jojo. Jej stosowanie przez dłuższy czas zapewnia ponadto poprawę ogólnego stanu zdrowia, a w szczególności ma pomagać w zapobieganiu chorobom układu krążenia.

Autorami diety south beach są: amerykański kardiolog dr Arthur Agatston i dietetyczka Marie Almon. Ich celem było opracowanie diety, która nie tylko spełni swoje zadania jako dieta odchudzająca ale będzie też z powodzeniem stosowana jako zdrowy plan żywieniowy. Chcieli oni również wyeliminować, często towarzyszące odchudzaniu, osłabienie i wycieńczanie organizmu. Rezultatem ich pracy jest właśnie dieta plaż południa, która nie tylko pozwala zrzucić zbędne kilogramy, ale również pomaga w utrzymaniu zdrowia i dobrej kondycji przez całe życie.

Fenomen south beach polega głównie na tak doskonałym zrównoważeniu składników posiłku, że można cieszyć się smacznymi posiłkami i jednocześnie chudnąć. Rzadko można spotkać dietę, która zaoferuje coś takiego.

Na czym polega dieta plaż południowych.

System żywieniowy pod nazwą dieta south beach składa się z trzech, kolejno po sobie następujących faz, z których każda kolejna jest coraz mniej restrykcyjna. Twórcy systemu wyszli z założenia, że otyłość i związane z nią choroby, są skutkiem nadmiernego spożywania węglowodanów przetworzonych i tłuszczów nasyconych. Z tego powodu podczas stosowania south beach eliminuje się te szkodliwe składniki z jadłospisu zastępując je produktami „dozwolonymi” – przypisanymi do poszczególnej fazy. Spożywa się 3 główne posiłki w ciągu dnia i 2 przekąski pomiędzy nimi.

Taki rozkład posiłków zapewnia uczucie sytości właściwie przez cały dzień i nie chodzi tu tylko o niezbyt długie przerwy między nimi. Kluczowe jest spożywanie tzw. Węglowodanów złożonych, które są trawione w dość długim czasie przez co uwalniają niewielkie, stabilne ilości energii do organizmu.

                                                                                                                                                                 PRZECIWWSKAZANIA….